25 Kasım 2010 Perşembe

Balıkesir'in Son Kitap Ciltçisi

İki gün evveli (23 kasım 2010) Balıkesir'de kitap ciltçisi aradım. Memleketim Bozüyük'ten, küçüklüğümde haşır neşir olduğum iki farklı kitabı ciltlettireyim diye Balıkesir'e getirmiş idim. Kitapları de deyivereyim; biri Türklerin Altın Kitabı adlı ansiklopedi idi ki, üç ciltten mürekkep olup, bir ciltte toplattırmak istemekteydim. Diğer eser ise, TDK'nun Türkçe Sözlük'ü idi ki bu da iki büyük ciltten ibaretti. Ancak karton kapaklı olduğundan, götüreyim de şahıs cildi içinde tek cilt yaptırıvereyim demiş idim.

Her neyse, 23 kasım günü kitapları yanıma aldım, Özel idare İş Hanının içerisinde bildiğim ciltçiye doğru yola koyuldum. Varınca ne göreyim... İç tarafta gözlerden ırak kitap ciltleyen ciltçiler, yerlerinden gitmiş. O an aklıma düşüverdi bu mesleğin ölmüş olabilecekliği...

Aradıysam da bulamadım. En iyisi dedim, gideyim şu fotokopicilere sorayım. Üniversitede de vize haftası olduğundan adamların işi yoğun tabi. Bir tanesine girdim, biz spiral cilt yapıyoz, böyle cilt kalmadı dedi. İyi dedim. Öteki yandakine bi sor dedi. Gittim sordum, ama bir taraftan da içimde bir çekince var. Neden mi? Şimdi adam dese ki, "kardeşim ne cildi yaa, kitap mı kaldı da cilt istiyon sen, hangi devirde yaşıyoz"; o zaman ne yaparız...

Adam Allah'tan ilgilendi. Balıkesir'de senin dediğin gibi ciltçi bi tane kaldı dedi, yerini tarif etti gittim. Giderken de ölmek üzere bir meslek düşünüyordum, yaşlı bir amcanın ayakkabı tamircisi gibi bir dükkanda, hayattaki son ekmek paralarını kazanmak için kitap ciltlediği bir mekan hayal ediyordum. Neyse ki o kadar dramatik değilmiş. Beni elli yaşlarında bir amca karşıladı. Üstü başı düzgün, masasına kurulmuş, müdür gibi bir havası var. İçerde de öğretmene benzeyen bir hanım misafiri, koltuğa oturmuş, onu ağırlıyor. Dükkanın genişliği daha dışarıdan, camekandan içeri bakınca görülüyordu. İçeride kocaman aletler, yeni ciltlenip üstüste koyulmuş resmi dairelerde kullanınanlara benzeyen gıcır gıcır mavi - siyah defterler vardı. Ben kitap ciltlettirmek istediğimi söyleyince de adam; bir buçuk aydan önce yapamayacağını, bekleyen işinin çok olduğunu söyledi. Doğrusu şaşırdım. Ben daha dramatik bir karşılama bekliyordum. Mesela; "sen de gelmeseydin dükkanı kapatıp internet kafe açmayı düşünüyordum evladım, yıllardır kitap ciltlettirmeye gelen olmadı" gibi bir tepki bekliyordum. Adam nazlanınca anladım ki işler iyi. Eee, ne de olsa Balıkesir'de tek.

Yerini size de tarif edeyim. Ciltlettirmek istediğiniz, kitap, dergi vs. varsa acele edin. Belli olmaz, işlerin iyi gittiğine bakmayın siz, beş yıl sonra onu da bulamayabilirsiniz.

ADRES:
ADNAN MENDERESE DOĞRU, MERKEZDEN, EDREMİT YOLU ÜZERİNDEN GİDERKEN, BAŞÇEŞME MEZARLIĞINA AZ KALA YOLUN SOLUNDA "ÇİMTAY" ADINDA BİR BEYAZ EŞYA TAMİRCİSİ (SERVİSİ) VAR. ÇİMTAYA 90-100 METRE KALA BİR DÜKKAN. YAZI MAZI YOK. ADI YOK YANİ. AMA İZBE BİR YER DE DEĞİL HANİ...

1 yorum:

MersinYenişehir dedi ki...

Hemen Geliriz olarak Türkiye’nin en iyi Beyaz Eşya Servislerini platformumuzda topladık  ve Türkiye’nin her r bölgesinde her türlü beyaz eşya tamirleri ve bakımlarını itinayla yaptırıyoruz.Balıkesir Beyaz Eşya Tamircisi